torsdag 1 december 2011

Torsdagen i sin helhet.

Ja, idag började jag med att åka till jobbet för att jobba en halvdag.
Efter det var det dax att rusa hem och slänga i sig lite av detta som bilden visar... Varför, jo jag är påväg in till staden för att ha ett utv. samtal på Leons skola.
Detta har jag haft i tankarna nu sedan allt ställdes på sin spets med Leon och hans dator....
Så jag ringde till bästa svägerskan och hörde ifall hon kunde tänka sig möta upp mig på en fika så jag verkligen inte saknade socker i kroppen. (Förlåt alla på jobbet för detta gotteinlägg)




Så på fiket blev det en köttbullemacka med en cola light och till efterrätt så blev det äppelpaj med en kaffe!

OCH NU TILL MITT MÖTE PÅ LEONS SKOLA!!!

Detta var ju det första av två. Det andra ska jag ha imorgon...
Så detta mötet idag handlade om Leons situation i skolan och hur han ser på sin skolgång.
Han har två mentorer och den ena av dessa går inte Leon ihop med ALLS!!
Så när Leon fick frågan hur han tycker det går med lärarna på skolan så blev han tyst och sedan så svarade han att det finns ju kanske en han inte riktigt gillar... 
Jag hörde att detta var jobbigt och det blev ju inte bättre när de pressade om vem det var och hon sitter mittemot...
Så jag gjorde allt som jag fick rådet att INTE göra...
Jag sa: Det är du *namnet* som är problemet för honom.. 
Det faktum att du inte verkar vara så pedagogisk i din utbildning utan hellre höjer rösten..

Jag förklarade oxå för dem att jag anser att om man är så snabb att ge kritik måste man vara lika snabb att ge positiv kritik..
Det är för alla människor lättare att ta till sig det negativa och "glömma" det positiva.
Detta höll de med om!!
Sedan fick jag reda på att det hänt en incident på skolan idag... Leon blev arg och väste några otrevliga ord om mentorn...
OCH detta är ju naturligtvis inte OK!
Jag blev ledsen av att höra att han sagt detta...
MEN jag tycker å andra sidan att det är fel av mentorn att avspisa elever med orden:
-Väx upp!!
Detta för mig påvisar att hon inte kan diskutera...

Så i det stora hela så känns det jättebra, jag föreslog att både mentorn och Leon skulle försöka hitta en mellanväg där de kan prata och förstå varann och att hon måste försöka förstå att hon är den vuxna och detta medför att hon är den drivande länken i detta!!

Efter mötet så gick jag och Leon till stan och tog en fika...
På väg till stan gav Leon mig en kram och förklarade att han satt med ett leende inombords när jag försvarade honom och vid några tillfällen även fick henne att bli tyst.. Och förhoppningsvis eftertänksam på hur hon uppför sig i lektions salen..




Hahahaha... vi fick en mysig fika stund och min cappuccino var så fin med sitt hjärta!!
Så jag bad Leon ta ett foto på mig när jag dricker denna fina hjärtkopp...
Men vi bröt ihop båda två!!! 
Hallå, hur ser jag ut???!?!!
Men jag bjuder på denna för idag är jag glad att ha detta gjort..

Sedan gick jag och Leon en sväng på stan och en runda ner till mobilnissen på Åkervalls!
Leon sparar till en dator men ikväll ändrades det till en ny mobil...


Denna mobil blev det för honom... 
Experia Play!!

<3

Det var min dag idag.. Imorgon 9.15 är det möte två.... 

// Lindha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar