söndag 4 december 2011

OJ. Snick snack är skitsnack!!

Då var det söndag idag och jag har hunnit smälta Fredagens möte i skolan med Leon.
Leon vaknade med näsblooood... Så jag valde att efter Torsdagens möte så fick han vara hemma för att vila upp sig.
Detta kanske inte var det rätta enligt skolan men å andra sidan då har denna skolan nu gjort många saker jag inte uppskattar eller anser vara rätta jämt emot Leon!!

I Fredags var det då dax att att tala med rektor, skolsköterskan och en av mentorerna var med....
Kan ju tilläggas att jag anser att det var fel mentor som var med, men det som så mycket annat verkar inte vara en förälders val!

Mycket var ju repetition från Torsdagen men sen kom vi ju då till ämnet DATOR!!
Jag tog fram mitt kollegieblock och penna, satte mig tillrätta och lät mötet glida igång..
Jag hade ju om ni läst föregående inlägg vaknat på natten och skrivit ner en massa frågor som jag ville ha svar på.

JAg tänker inte gå in på de olika frågorna och svaren som jag fick just nu men jag kommer spara dem ifall det visar sig att de inte gör rätt för sig nu när allt verkar vara klart.
Så imorgon Måndag hoppas jag att Leon har sin dator tillbaks.

Jag kan berätta att jag tycker det är så fel att ta Leons dator och sedan ska han behöva be om en lånedator på lektionstid och få ett snäsigt svar tillbax att de behöver inte han alls ha!!

Och när jag frågar hur de anser att det inte är att "mobba" en elev så svarar de att det finns flera elever på skolan som inte har sin dator just nu.
Då bör ju jag tillägga i detta svar att de har inte sina datorer pga reperation och Leon har fått sin tagen ifrån honom för något många andra på skolan oxå sysslar med... Dessutom anser jag att elever runt honom vet att hans är konfiskerad medan de andras är på rep....

Så imorgon ska de lämna tillbaks den och be om ursäkt än en gång för all tid de låtit honom gå och må dåligt!!

Deras otroligt dåliga omhändertagande av denna situation kommer få konsekvenser! Jag vill ha upprättelse för denna tiden som min son behövt gå och må så otroligt dåligt! En ursäkt är bara en liten del i vad de ska göra för Leon!

Alla vet att FÖRLÅTA är inte att GLÖMMA!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar