söndag 18 december 2011

Sova med ångest...

Helt ärligt vet inte jag om det funkar... Och isf kommer jag att vara vaken länge..

Tror inte jag märkte detta då jag var egen men nu när jag är anställd och har fasta tider.. Skit.... Blää.... Och usch... För sjuka barn.

Inte för sjukdomar i sig utan när de bara går runt runt runt... De avlöser varann just nu mina två tjejer...

Just nu känner jag oro i maggropen.. Jag var ju faktiskt hemma förra veckan oxå för just detta sjukdomar.. Hör hur de snörvlar och snorar... Ingen av dem har kunnat somna ännu och mellan tösen mådde dessvärre illa oxå... :-(

Jag vet inte hur jag ska lösa detta.... Ibland saknar jag mitt gamla jobb där jag inte behövde tänka på någon annan än mig själv. Behövde jag vara hemma så löste jag det med kunder. Men med mitt nya jobb där är.det så många som är beroende av att jag oxå är på min plats....

Jobbigt och tufft.. Känns nästan som ut skulle vilja åka upp med barnen till jobbet för att visa dem att de är sjuka... Inte för att de skulle behöva mig att visa detta utan för min skull att ut själv skulle kunna slappna av i vetskapen om att de vet att jag inte 'skolkar' från jobbet... För det vill jag verkligen inte!!

Hade jag inte gillat mitt jobb så otroligt mycket skulle det troligen inte vara så här svårt att vara hemma med mina sjuka barn....

Dilemma som kommer att göra min natt svårsomnad bakfylla det faktum att barnen inte in somna heller... Innan dem kan jag inte sova...

//Lindha


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar