onsdag 7 december 2011

Värktabletter och tårtor.

Som jag skrev vid mitt tidigare inlägg så har jag ju inte sovit så mycket inatt..
När mamma vaknade så avhjälpte hon mig med den värsta värken genom att lägga till en voltaren till alvedonen..
Detta funkade skapligt och jag har inte haft jätte ont idag.
Bara hoppas att det går över så jag inte ska försöka sova på nattåget hem..

Detta var min morgon, satt och kollade min fb samtidigt som solen gav himelen en härligt rosa ton bak träden..
Tror inte denna bilden visar hur vackra färger det bjöds på i verkligheten.
Men man kan ändå få ett humm..

Så nu har jag bakat en ricekrisp tårta som vi ska äta lite senare och jag misslyckades totalt med den annars så goda äggkrämen som nu är VÄLDIGT delad.. ( Skar sig)
Men jag och mamma gav den ett tappert försök genom att blanda i 2 gelantinblad...

Man blir lite förundrad över att man kan se solen på dagen men man ser den bara mellan träden, den hinner aldrig över trädtopparna innan det är dax för den att gå ner igen.

Nu får jag nog gå ut igen och kolla hur det går för den där jäkla krämen..

// Lindha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar