måndag 26 december 2011

Julstress och så var det över!!

Ja, ....
Kommer på mig själv att jag alltid börjar mina inlägg med Ja,... hahaha.. antar att det är dålig fantasi eller nått..

Hur som helst så...

Ja, då var denna julen överstökad och det var som vanligt stress ända fram till släkten knackade på dörren..
Jag har ju jobbat och sen blev det så knas att både barnen och jag låg dåliga i omgångar innan jul.
Men nu är vi förhoppningsvis pigga igen och jag sitter här vid köksbordet och känner hur lugnet börjar komma tillbax... trots att det är full rulle på Amanda och hennes kompis och Hanna ska strax iväg till en kompis. Henrik och Leon är i Växjö.. Jag försöker hitta viljan och orken att röja lite medans alla gör sitt..

Nu åkte just Hanna medans Henrik och Leon kom hem...
Och jag sitter här i köket fortfarande som i slowmotion ser jag allt flyta på runt mig..

Tomten uteblev från vår julafton....
Kände nästan som att jag fått ett slag i magen...
Men Hanna som var den jag hade svårast att berätta för tog det bra.. vi bestämde att hon skulle ta på sig sin tomteklänning och sedan den stora luvan som tomtefar lånat ut till oss för att hon skulle ha den på sig..
Sedan hoppade hon in på hans plats och delade ut paketen. Hon var så duktig och jag vill aldrig mer vara med om att vi saknar tomte!!
Hanna är ju 6 år nu i Januari och jag känner att det är nu vi ska ha tomten för snart tror inte hon heller på honom och då är det slut med tomtefirande på julafton.....
Sen blir det att vänta på barnbarn eller barn i släckten kan man ju hoppas kommer först!!
Men ni hajjar... då blir ju tomten ett måste igen!!

Nähä..... nu ska jag fortsätta fixa här hemma och sedan kanske jag ska leta efter mina glasögon... totalt väck och det känns i huvudet att de inte sitter där de ska!!


Måste slänga med en bild på vår gran... vissa tycker det liknar en tall men jag lovar det är en GLES gran..
Barnen gjorde ett tappert försök att "binda" ihop grenarna med glitter !
Blir nog plastgranen nästa jul!!

// Lindha

Ps. jag har inte låst min blogg ännu men kommer sätta mig nu när kaoset är över och fixa det.
Ni som kommer ha till gång till den är ni som sakt till mig och / eller gett mig er epost. det är den jag skriver in efter låsning så ni får tillträde till det jag skriver.


1 kommentar:

  1. Missa inte min bloggtävling ”Rösta och vinn”!
    http://stensholmen.wordpress.com/2012/01/21/vad-ar-snyggast/

    SvaraRadera