måndag 5 december 2011

Norrland!


Vi åkte ju vid 3 tiden från Ljungby och kom ganska tidigt till Alvesta där vi skulle ta X2000 till Sthm.
Men en liten fika hann vi med, och Hanna lovade att hon skulle vara medgörlig på alla bilder jag ville ta under denna resan/Veckan.

Så det började ju bra med att hon sa: Ta nu.... och nu...... och nu..... och.....


PÅ tåget och sovtåget..
De tyckte att det var drygt, när vi väntade på att tåget till görn skulle komma så passade vi på att äta på McD.
Detta McD var enbart indier som jobbade på... 
Jag är inte sån på något sätt men är inte kon ett heligt djur för dem??

Hon som satt jämte mig i tåget på väg till Sthm. hon åt suchi... Hanna går fram till oss och bara stirrar på hennes mat...
Till slut måste jag ju säga till att hon inte kan stirra på det viset.. Och damen frågat om hon gillar suchi..
-Nä.. jag tycker inte om det och det luktar illa om din mat!!
Sen går Hanna och sätter sig igen.. och säger lite högre... -Känner det faktiskt ändan hit!!!

Tur var ju att damen bara skrattade och sa att då fick hon kanske äta lite fortare så lukten försvann..
Och det gjorde hon, så fort att när sista tuggan var svald satt hon med hicka...
Hehehehehe... 


När vi 2 timmar försenade kom fram till Jörn så väntade mamma med denna goda maten.. det var julmusik på stereon och allt var dukat att bara sätta sig för att äta.
Barnen gillade inte allt i den stora så mamma hade gjort en varsin liten till dem.
Mamma är så bra på att laga mat så denna veckan ska jag bli bortskämd!!

<3


Så fort vi ätit och barnen suttit en stund i soffan med Kristoffer (min bror) så sprang de och tog på sig sina ytterkläder och ut i snön..
Det var nog inte riktigt tillräckligt med snö för att putta sparken men med mer vilja än snö så funkade det bra!

// Lindha




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar