lördag 17 december 2011

Min tid är lika viktig!?

Sitter här och känner hur doften av nybakad kaka sprider sig i köket.. Trots detta antågande av socker kan jag inte släppa känslan av irritation över hur folk beter sig.
En mycket klok vän till mig anser att tid är lika viktig för mig som för dig.. Och jag håller med!
Jag tyckte inte detta när jag var egen företagare utan försökte då i den mån jag kunde att tillgodose kunden... Men nu är jag ju inte det längre och fortfarande finns det folk som anser sig så viktiga att de ska kunna ringa med väldigt kort varsel och be mig om tjänster som de anser sig berättigade till...
Väldigt frustrerande kan jag tycka, jag har min familj mitt jobb mina djur och ändå ska de komma före detta, för att de behöver mina tjänster.... Jag fattar inte hur detta kan vara.. Det gör mig både arg och ledsen på samma gång!
Så Från och med nu ska jag inte längre hjälpa.... det är slut med att låta min tid vara mindre värd än någon annans, vad får man för det egentligen... inte mycket!!
Nu är det ju så att detta är ju bara en människa i det stora hela och kanske onödigt att låta sig irriteras över... men jag gör det..

Nä lugnt och skönt ska det bli när hon förstår att mitt nej är inget ja kanske utan det är ett Nej!!
När jag vill... då gör jag det men inte på henne!! Inte så länge min tid är mindre värd och inte så länge jag känner att det inte ger mig något!!

// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar