fredag 9 december 2011

Vilken morgon.


Mamma samlar på spislock... hahaha....

Varma päron med after8 och glass blev det igårkväll efter middagen var avklarad..

Hanna fick snällt flytta sig för att Guinnis skulle fä plats i soffan..

Jörns julbelysning... Ja, detta var vad som fanns 2 slingor med hälften söndriga lampor... Men en poäng för tappert försök tycker jag vi bjuder på!!

Hanna har ritat av mig!! <3

Idag är näst sista morgonen här..  Första dagen jag kom hit var jag lite orolig att tiden skulle gå något sakta.. Jag saknade allt där hemma, gubben, hästarna och sängen..

Men nu sitter jag här på mammas toa och bloggar.. Passar då samtidigt på att tänka tillbax på denna veckan här långt upp i norr... Och det jag kommer fram till är att den trotts mina skeptiska farhågor om att gå långsamt har den rusat förbi.

Vet inte om det har med allt bak och stök i köket att göra... eller alla mysiga stunder med syster och bror.. Eller det faktum att jag och mamma har haft fullt upp för att alla ska ha det bra.. Hur som har tiden bara flugit fram denna veckan och jag måste nog inse att även denna vistelsen är på sin sista vers.

Barnen kommer sakna detta, det är inget svårt att förstå.. Amanda sitter vid Kristoffers ena sida och Hanna vid hans andra sida.. Där sitter de och kollar på när han spelar sitt Xbox... Jag ser knappt röken av dem..

Men det har ju gett mig lite tid för mig själv då...

Tid där jag hunnit sakna, fundera och fixa lite saker..

Här har hunnits med att fixa lite julklappar... Som jag hoppas ska vara till belåtenhet.. :-D

Nu ska jag gå bort från toan och istället sätta mig vid köksbordet för att dricka en kopp java...

//Lindha

Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar