tisdag 16 augusti 2011

Polisen.... Ring! Ring!

Igår ringde det på vår hemtelefon... En man presenterar sig och ber att få tala med Henrik.. Jag säger till Henrik och han tar luren... blir vit i ansiktet och ber personen i luren att upprepa det som nyss berättades..
Vår gamla bil som för övrigt står på min svärmor har varit ute på hyss av en väldigt underårig person som även lyckats köra igenom en häck och in i en annans bil.
Han som skulle köpa den fick låna nycklarna för att ta den o besiktigade, oförsäkrade och o skattade bilen till en mekaniker för att ta reda på hur mycket som behövdes göras på den...
Men istället har det körts både hit och dit med den av diverse personer som inte har körkort..
Jag blir så jävla förbannad, Jag gick bort till dem för att säga ett sanningens ord till dem och vid ett svagt tillfälle har jag enligt hörsägen sakt: - Om ni inte tar ansvar för det ni gjort så kommer jag att platta till er..
Hallå... jag vet faktiskt inte om jag kommer klara det så jag hoppas de tar sitt ansvar!!!

 

Detta är lite bilder från igår..
Jag fick denna super braiga tandkrämen på jobbet,
Jag gjorde dessa snygga naglarna på en kompis som verkligen behövde vara fin inför en grej.. Och Henrik´s kompis Sudden kom till mig med en stor kasse med dessa kantarellerna... GIGANTISKA!!! Mums vad gott .. I´m loving it!!


Ikväll så blev det stallet efter en lång dag på jobbet..
Verkar som det var något i skogen som störde hästarna idag för Reddan var på helspänn.

Jag skulle igentligen ridit ut en runda i skogen för att sedan jobba honom i paddocken efteråt men han kändes spänd och jag har haft jäkligt ont i rygg och nacke sedan ett tag tillbax.. Vet faktiskt inte om jag klarat av att han stissat med mig så imorgon ska jag longera honom innan jag ska jobba med honom. 
Saknar verkligen mina ridturer med honom men samtidigt är jag rädd att jag ska få mer ont och då kanske jag inte kan jobba vilket inte är så bra.....

Men SHIT vad fin han är min prins!!


Amanda red ikväll, Blacky är en lugn och stresstålig dam!!
De var så duktiga båda två, jag behövde inte springa med idag utan Amanda fick Blackan i trav på egen hand!

Amanda var på ett strålande humör idag och det var riktigt skoj att jobba med henne idag! <3


Blackan var tom lite busig... Om hon fått som hon velat så skulle Amanda nog fått galoppera lite, men Amanda stoppade henne...


Hon är en så härlig ponny!!
Tror nog att Amanda och Blacky kommer växa ihop väldigt mycke på våra skogsturer och lite jobb i paddocken.




Nu ska jag gå och sova....

// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar