onsdag 10 augusti 2011

En lektion i stepp!

Vet inget annat sätt att beskriva kvällens ridtur..
Jag, Amanda och Leon åkte ut till stallet för att fixa och dona. Jag passade på att sadla Reddan för et tur i skogen medans barnen fixade mockningen och maten.
Jag och Amanda har pratat lite om hur vi ska kunna förnya en gammal beprövad runda i skogen och kom på att vi skulle kunna vända på den och ta den baklänges.
Så idag tänkte jag att jag och Reddan skulle prova den rundan åt fel håll... Oj oj oj.... det var det värsta stackars Red varit med om.. Han började rundan med att hoppa runder för in i skogen vet du vad det vill vi inte bara så jag vet!!!
Men efter att ha snurrat ett antal gånger och stegrat lite lätt för att ta några steppsteg så kom han antagligen på att det inte tjänade något till och så bar det då in i skogen åt fel håll.
Och det frustades och bjöds på ett och annat vändningsförsök men utan att lyckas!
Vid ett tillfälle svär jag på att han steppade lite passage för jag hoppade i sadeln och det gick inte fortare än innan men studdsigt... och han höll huvudet så fint i form att jag nästan tror han vid något tillfälle såg vägen bakom sig mellan sina ben... hahahaha.. men det gick bra och han var nog en aning trött efter denna turen.
Det jag lärde mig var att han och jag får nog ta och träna lite till på att gå i skogen åt fel håll innan vi tar med Amanda och Blackan för inte vill jag eller Red visa upp oss från denna stissiga sidan... Vi som kan vara så lugna och harmoniska när vi vet vart vi ska och vart vägen leder.. :)


Nu ska jag sova för jag ska ju upp till jobbet imorgon!

Sov gott !!
// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar