söndag 18 september 2011

Depp dag!!

Jag vet inte om det finns några ord just nu....
Jag och Henrik har kämpat länge nu med att få Amandas intresse att ta fart igen... Vi har försökt på olika sätt att få henne att hitta tillbax men utan nytta. Visst kommer intresset till en viss del för en tid för att sedan försvinna igen..
Jag är helt förstörd, hon denna underbara söta gosiga härliga ponnyn är ju det sötaste som finns!
Och jag lider av att se henne bara gå som en sällskapsponny till min Reddan...
Hon förtjänar bättre och tyvärr är det så att Amanda oxå förtjänar något annat, väldigt  ofta blir det konflikter oss emellan när vi ska ut till stallet..
Det är så tråkigt att allt urartat till detta och jag känner att Amanda behöver få bestämma sin egen tid till viss del. Nu gör hon inte det då vi får tvinga med henne till stallet, visst älskar hon sin ponny men det räcker ju inte.. Det är mycket jobb runt omkring och det är där hon inte har engagemanget längre...
Jag känner att jag skulle ha bättre möjligheter med Reddan om jag inte hade 2 boxar att fixa och allt runt omkring..
Visst skulle jag vilja ha henne kvar om ifall Amanda får tillbax intresset men jag känner ju att jag hinner inte med jobbet hästarna och familjen med bara 24 timar på dygnet.
Jag har tur som har Henrik han har inget intresse i mina hästar men han ställer upp till 100 % Men visst förstår jag honom oxå, ingen vill ju jobba utan att se att det är uppskattat.

Så idag har jag gjort den jobbigaste delen i hela detta.... Jag har tagit kontakt med ägaren till Blackan och berättat hur läget är... Jag är så besviken och ledsen över hur det blivit, men för Blackans skull vet jag att det blir rätt att hjälpa henne hitta någon som har intresset och energin att ge henne ett underbart liv med fart och fläckt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar