lördag 3 september 2011

Bilder från Fredagen!



Här är vi på väg till Helsingborg där jag och min älskling sedan 11 är (10 år som gifta) ska fira våra bröllopsdag Jag överraskade honom med att boka suiten på Maria hotellet som ligger nära både båar och centrum.
Suiten är lite bättre än de andra rummen då det finns en jacuzzi...



Fotbad och sköna avkopplings stolar att njuta i! På bordet så fanns det hygienprodukter från Björn Borg!



Här visar min älskling det härliga badet som jag skulle komma att enbart få vara åskådare på...
Jag kunde inte bada där i pga min operation för en vecka sedan.. :(



Detta var våran utsikt från rummet, det var en helt otroligt pampig kyrka!!!



Detta väntade på oss när vi kom in på rummet härligt god choklad och kylt mosserande vin!!
Jag var så glad att de ordnat allt så fint till oss!

Här sitter vi och har fått in våran dricka på Restaurang Inom mat & bar.
När servitrisen frågade vad vi ville dricka så skulle ju jag verka lite ... ja jag vet inte.. hur som helst bad jag om vin!!
Och naturligtvis frågade hon vilket jag skulle ha och jag kollade på denna menyn som såg grekisk ut????
Så jag bad henne bestämma och då började hon berätta om de olika hon valde och hur de smakade... VIN!!??
Brödet var med äppelbitar i och smöret var fantastiskt gott... Vi var tvungena att fråga vad det var för smör och då berättade servitrisen att de tar stekfettet från kötten de steker och blandar i men krossad scharlottenlök..
Hux flux var det inte så jätte gott längre... stekfett nja....
Det andra som ligger där är karameliserade kantareller och lök, pumpakräm och anka.
Och till varmrätt så bjöds det på potatisskum, äppelkulor, äppelkräm och en helt otroligt god torsk!
Efterrätten blev en chokladtryffel med kolakräm och annanaskräm. Den ser inte så stor ut men  oj den var mäktig!!


Skål!!!


Skål!!

Denna herren låg och sov i en sovsäck på morgonen när vi vaknade och tittade ut på Lördags morgon.
Måste säga att jag blev väldigt illa berörd av alla hemlösa det fanns där och hur förskonad man är med detta i Ljungby.
Man får liksom ett annat sätt att se på sin egen vardag.
Hotellfrukost!!!
Behöver inte säga så mycket mer än MUMS!!!
 Idag står Danmark på agendan.. See ya!

// Lindha
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar: