fredag 2 mars 2012

Tiden springer!

Vilken härlig tid det varit nu ute.. Man riktigt känner ju våren börjar spira!
Har hört att det kommer bakslag med kyla men detta är inget jag vill tänka på just nu, känner att detta får man ju ta när (OM) det kommer...
Jag har haft lite dille på att prova nya bakvärk som jag aldrig bakat innan..
Det har väl gått sådär tycker jag, men alla är vi nog barn ibörjan och skam den som ger sig!
I fredags började jag och mini ett bakrace som varade hela helgen för mig :)
Vaniljhjärtan från 7 sorters kakor var det som vi skulle prova...
Vi gjorde en sats på 16 st och mördegen var inget god alltså!!
Så jag gick raskt vidare till Jan Hedhs 277 sorters kakor där det stod utförligt vad som gjorde en mördeg bra!
Så det var det jag gjorde och herre jisses vilken skillnad!!
Den mördegen blev ju god att provsmaka vilket den andra inte var.. den från 7 sorters kakor var det potatismjöl i oxå? kan ju ha varit detta och bristen på äggulor som gjorde den både svår jobbad och lite äcklig att provsmaka...
Det blev en hel del muffins i olika former och smaker oxå.. och så provade jag på att göra mazariner..

Veckan sedan har gått ganska fort och jag har inte varit riktigt på topp med feber och huvudvärk.. men jag har skött jobbet ändå vilket går ganska lätt när jag gillar det så mycket!

Idag står det frukostfrallor på gäsning i köket och sen tänkte jag prova göra en vit chokladpaj tills ikväll.

Men det kanske jag kan ta i nästa inlägg där jag även kommer berätta hur jag gjorde mina Vulkanmuffins!!
Ha en härlig dag i solen så hörs vi senare!

// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar