fredag 2 mars 2012

Vulkanmuffins och bilder!!

Ja, OK jag vet att jag förra helgen lovade några stycken recept.. : P
Så här kommer det nu:

Vulkan muffins receptet är taget från denna fantastiska muffinsboken!!
Ett måste för alla muffinsälskare!




Denna delen som kommer nu är vaniljdelen och det ska ju inte vara en hel sats så jag har delat den till rätt mängd för just denna muffinsen!

Tänk på att chokladbasen ska fylla 2/3 av formen och sedan tar du 100 g vit choklad som du hackar och blandar ner i vaniljbasen.
Vaniljbasen tar du sedan och spritsar i mitten av varje chokladmuffins.
Ta sedan 100 g vit choklad och krossa den i lite större bitar som du sedan strösslar ovanpå muffinsen.
Ugnen ska vara på 175 grader.
Grädda i ca 20-25 min.
Lycka till med dessa underbara muffins!

Lite bilder på när jag och Hanna bakade vanilj hjärtan förra helgen!





Nu ska jag baka lite fler frallor... de jag gjorde nyss tog visst slut...  :o)

// Lindha




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar