onsdag 22 februari 2012

Jag har en dröm!

Och just nu lever jag inte i den...
Antar att det är så för många men jag trode jag gjorde det när jag började jobba som tandsköterska!
Det var/är så himla skoj och jag tycker att jag klarrar det väldigt bra!
Men jag lever inte i den där bubblan längre, verkligheten börjar sakta komma över mig och jag ska ärligt erkänna att jag gillar det inte!!
Jag ser och förstår nu varför vissa saker är som de är och varför de är så...
Jag har alltid stått för min mening och det är inget som ändrats... Men hur gör man när ens mening känns som den är jobbig och lite ivägen för andra ska jag då lära mig att falla in i ledet och vara tyst?
Nä jag vet inte...
Jag är bra på mitt jobb!!
Men det har så här i efterhand visat sig att kanske min dröm behöver sig en finjustering!!

Men jag har en dröm!
Drömmen om att känna att jag betyder något och att jag känner att det jag gör är viktigt och inget som lätt går att byta ut...

Är inte detta vad alla drömmer om att få ut av sin vardag??

Att visas respekt i det jag gör och hänsyn för vad jag behöver göra?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar