söndag 4 mars 2012

Söndagen är här..

Med måndagen i snabbt antågande..
Jag vet att söndagen ska vara skön och lugn men för mig är det nog snarare så att den är lite av ett stressmoment inför kommande veckas arbete.
Men jag gick upp med Hanna bus och gjorde något av min Söndagsmorgon!
Jag började baka lite vetekransar..
Även detta är något jag inte bakas så ofta och nu var det ju så att det ligger/låg en röd jäst i kylen som skrek:
Gör något av mig!!
Låt mig inte bara ligga här och förgås!!!

Så det klart att jag lyssnade och nu är det så här den ser ut ihop med sina kompisar smöret och mjölet mfl.

En har bara äkta smör och socker, en har äkta smör , socker och riven mandelmassa och de två raka längderna har äkta smör, socker och kanel!


Så här ser de ut just i detta ögonblick inne i ugnen...
Slår mig att jag kanske skulle haft dem på två plåtar istället för på en...
Men jag är inte så kräsen när det är första gången och kollar men på de två bilderna här så inte trodde jag att de skulle svälla upp så här mycket då skulle jag nog gjort fler kransar... :)

Men hur är det man säger...
Gör om och gör rätt!!

//Lindha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar