söndag 25 mars 2012

Bortblåst!

Lite lustigt att jag sitter här och tänker tillbax på för några veckor sedan... Samma värk men en helt annan ork fanns då.
Jag älskar att baka och prova nya kakor.. älskar att äta dem oxå!!
Men just nu så är det som bortblåst... orkar inte baka... skriva.... tänka.... jag orkar helt enkelt inte!
Men jag saknar det... 
Men jag har tappat lusten.. 
Jag sitter nu och bara känner mig tom, visst jag vet att det inte ännu är något bestämt ang. mitt jobb.. Men jag har liksom målat fan på väggen och känner att med det så försvinner lite mer ork att ta för sig något hela tiden..
Vad ska det bli av mig nu då.... Vad ska hålla mig på banan och inte känna efter mer än nödvändigt...
Hur ska folk i min närhet reagera på att jag nu blir utan jobb... ett jobb som jag älskar...
Tankarna bara snurrar och jag är arg... jättearg för att jag inte fått veta något tidigare om hur det var tänkt med min anställning...
Varför man inte kunnat säga till tidigare så jag kunnat kolla andra jobb samtidigt och på det viset inte bli tagen på sängkanten..
Men jag antar att det bara är så det funkar... Jag mår verkligen inte bra!!
Och tyvärr så saknas det empati för att se det.... 
Jag orkar inte le längre.... varför ska jag göra det... le och vara glad när jag är på mina sista dagar av det jobbet jag älskar... 
Vad händer med mig nu då?? Om jag får ett jobb där jag inte trivs... har haft det och det är inte ok..
Men som en person i min närhet sakt till mig otaliga gånger den sista tiden... Det får man ju lära sig ta, det är ju livet och det är ingen som har det lätt... nähä... men buhubuhu.. på dig!!
Jag hade det lätt, det var lätt att gå till mitt jobb och träffa alla underbara människor som kommer genom dörrarna!! Jag hade det lätt trotts att det var 15 år sedan jag utbildade mig!
*********************************************************************************
Nu ikväll var jag och Amanda i stallet så jag kunde rensa skallen lite..
När vi kom dit så möttes jag av en snarkande prins!!
Kunde ju inte låta bli utan att föreviga det!!






Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar