tisdag 6 mars 2012

Härliga Tisdag!

Inatt har jag faktiskt sovit riktigt gott!!
Och det behövdes kan jag lova...
Så när kl ringde i morse var jag ganska pigg och redo för min Tisdag.
Jag och mini är ju hemma på förmiddagen vilket resulterade i att jag sög åt mig lite av solens strålar och sedan började baka.
Jag har lovat på jobbet att ha med frallor till efm fikat då vi har långdag och det behövs lite extra för att ha ork hela dagen.
Jag började med att fixa till en vit chokladkaka som jag lovat att ge bort.. Gissa om jag blev paff när jag såg att det var mögel i den förslutna kvargburken...
Så jag väntade tills 8 då affären öppnar och så gick jag dit för att få byta. Kassörskan tyckte att jag skulle kolla den nya oxå vilket jag gjorde och VISST... Mögel även i den..
Så de kollade i flera av dem och alla innehöll mögel.. Tråkigt både för mig och för affären!!
Men de kompenserade med det andra jag behövde så det var ABSOLUT inga problem.. shit happens så kan det ju gå för alla..
Så hem och byta till något annat att baka..

Så det blev dessa rågfrallorna och sedan blev det Dumlekakor..
Har aldrig bakat det innan så jag vet inte alls hur de ska vara eller om jag gjorde rätt..
Men om man inte provar vet man ju inte och då är det svårt att göra om och göra rätt!!

Så här smarriga ser de ut innan jag swischade in dem i ugnen...
Och så här blev de när de var klara



Så nu ska jag fixa till mig och lilla mini så det blir att lämna på dagis och sedan gå till jobbet!
Har ett och annat att uträtta där!!

Ha en bra dag mina trevliga läsare!!

// Lindha

PS. om det är något jag lägger ut bilder på men inte recept så hojta bara till i en kommentar eller nått så fixar jag det! DS.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar