tisdag 13 mars 2012

Tisdag och full vecka!

Ja, idag börjar jag jobba igen.
Mår nästan helt ok efter influensan.. Så idag börjar jag och mini dagen med en sovmorgon som sedan går över till dagis och jobb..


Igår var jag med i stallet för första gången sedan jag blev sjuk i Torsdags. Det gick bra men visst... det var ju ingen hög hastighet och jag gjorde inte mer än fyllde på hans höpåsar. Detta räckte nog för på kvällen hade jag jätteont i mina axlar och kunde knappt lyfta dem.
Har fortfarande lite ont idag men det är inte så ansträngande på jobbet.. ja, mer än för rösten då.. :)

På lördag kommer jag att byta stall till min prins!

Han ska få flytta till ett stall som ligger närmare mig.
Var och kollade på stallet för någon vecka sedan och där finns stora fina hagar och hästkompisar!
Paddocken var ju inte så stor meeen!!! 
Det är ingen när man jämför med den som nuvarande stall har men det är en bra upplyst paddock och det finns ett fint ridhus bara 10 min skritt iväg.
Jag ska börja använda halmpellets på det nya stället, detta använder de andra och är mycket nöjda med det.
Ska bli spännande att se om Reddan kommer smaka på det....
Men jag tänkte att man kan ju faktiskt vattna det lite så de sväller till sig fortare och då blir det ju inte så mumsigt att se på .. (hoppas jag)

Jag har hur mycket som helst att göra denna veckan känner jag, jobba, fixa stallet och städa ut i det gamla och fixa i det nya för att hans flytt ska bli så smidig som möjligt.

Men jag kommer absolut att sakna de andra som jag delat stall med nu i över ett år!!
Men får väl helt enkelt ta lite lektioner med min Dressyrtränare Carina Eckerbom!
Om du vill kolla in hennes hemsida klickar du på hennes namn!

Nu ska jag fortsätta mysa med mini och idag har hon valt att det ska vara våfflor till middag!
Det kan man ju inte säga nej till i detta härliga vårvädret!!

Ha det gott!
// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar