lördag 22 oktober 2011

Lördag idag då..

Tycker tiden bara springer iväg just nu..
Det är inte det att jag inte vill skriva här men jag antar att alla vid något tillfälle har tänkt att jag ska... men jag ska bara först... och vad händer, jo du gör det inte!

Men nu har jag satt mig här idag för att verkligen göra detta.. och bara för det vet jag inte vad jag ska skriva...

Så  nu ska vi se...
Livet på jobbet har gått tillbax till det normala nu, alla är på plats och jag jobbar mina vanliga tider.
I torsdags så plockade jag ihop en paket till min mamma. I den la jag en massa ditten och datten som hon kan ha använing... Tandkrämer, tandborstar och flux mm..
Det var jätte kul att plocka ihop det och sedan skickade jag och Hanna paketet igår när vi var på stan och fikade och fixade oss i håret.
Jag färgade mitt och Hanna klippte sitt, sedan var det dax för lite fika igen. Av någon anledning så valde vi ett annat fik andra gången för att det inte skulle vara pinsamt att fika 2 gånger på mindre än 3 timmar...

Igår så var det ju sakt att det skulle vara jordens undergång, men jag märkte inget av det och jag vaknade idag väl utsövd och redo för en ny dag.

Idag har jag hjälpt en kompis med sina naglar. Alltid skoj att få sätta sig och pilla lite med det. Visst jag vet att jag inte får jobba med sånt men att hjälpa en kompis som ska ut anser jag inte vara arbete..

Så när jag då satt där och fixade så drack vi lite kaffe och pratade en massa, min älskling startade en brasa så vi hade det varmt och skönt och det är ett rofyllt ljud av veden som sprakar i kaminen.

Nu sitter jag här med mina egna.. tyvärr är jag en riktig nagelbitare och vi får ju inte ha naglar på jobbet men jag känner att mina händer och naglar verkligen behöver detta för det har börjat göra ont i fingertopparna.

Igår gjorde föresten jag och barnen water marble nail art för första gången.. Mina två tjejer var så himla duktiga.. jag ska lägga ut bilder och en film från detta lite senare..

Nu ska jag först göra en sockerkaka och sedan fortsätta med mina naglar, tänkte göra dem naturliga och använda mina olika nagellack som jag sedan kan ta bort innan jobbet. Så hoppas jag att ingen tar illa vid sig att jag har naglar....

Nu ska jag springa igen men lovar att komma hit med bilderna och filmer på vårat pyssel igår.

// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar