tisdag 18 oktober 2011

Arg och besviken!!!

Ja, nu var det ett tag sedan jag skrev och det har hänt en hel del i lilla ljungby de senaste dagarna!
Jag har var igt och är fortfarande leden och upprörd över hur tidningar och radio bara sprutar ut onödig info..
Jaha... nu kanske ni undrar vad fasen jag talar om..
I Söndags kväll hittades en liten pojke på 4 år död i en skogsdunge... :(
Och naturligtvis sätter detta allas hjärnor på högvarv.... vad har hänt hur har det hänt vem har det hänt vem har gjort det eller vad har gjort det....
Kan i ärlighetens namn säga att jag oxå undrar men jag kan inte förstå alla spekulationer som forserar internet och då framförallt FACEBOOK!!!
Radion är alltid på på jobbet och idag har jag jobbat i 10 timmar och har hört info och nyheter angående detta i säkert 5 av dessa 10 timmar!
Och det jag inte riktigt kan förstå nu då är hur dela Ljungby dräller av en massa Sherlock Holmes och att denna stackars familj som nu mist sin minsting ska behöva stå ut med att pressen fläker ut allt som familjen har innanför sina dörrar!!

SNÄLLA FOLKET vad hände med need to know bacis?????

Behöver soc verkligen berätta på radion att familjen ar anmäld där och hur deras famlijeförhållande är??
Behöver vi veta sådant??
Blir vi bättre till mods av att veta detta .. Säger denna infon oss något om vad som hänt pojken...

Behöver verkligen denna familjen ha detta oxå runt sig i denna svåra tid??
Är det inte nog med att behöva bearbeta förlusten av sitt barn utan nu ska de stå till svars för radio tv tidningar ang deras livssituation!!!

Nä FY FAAN!!

Det är vad jag säger om detta, ge dem lugn och ro och jag kanske bara talar för mig själv här men JAG behöver fan inte veta hela deras livs historia och hur de har det i familjen!

Ett barn är förlorat för alltid och det jag vill veta i detta är det polisen får fram om det har nödvändig info!
Jag behöver inte veta om det var en familjegrej eller något sånt... Det rör inte mig och jag tycker inte att det är ok att stämpla någon.
Det jag skulle vara intresserad av är att veta ifall det var någon utomstående...
Allt annat är som det är, den lille pojken är nu en ängel och inget smutskastande ( Journalistik även kallat) kan ändra på detta!!

Mina tankar är hos familjen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar