lördag 4 februari 2012

Iskallt solsken...

Idag vaknade jag med deppt näsa och yrsel...
Det var inget kul alls och jag tror inte det är slut där... känner hur jag gradvis blir sämre... feber, illamående och halsont...

Men det var ju upp som vanligt för att åka till stallet ändå. Hästarna ska ha mat och bli utsläppta, idag var det visst inte alla som ville ut så tidigt som jag var där och just idag känndes det ganska tungt att åka ut och inte göra allt morgonarbete.. men men...

Nu är jag iallafall klar för denna omgången idag, ska tillbax efter middag för att se om de är törstiga och sedan mocka. Gick knappt inte att mocka nu på morgonen med -16 grader. Skulle ge vatten till dem men mina fingrar frös ju fast i handtagen på spannarna.. Lärdomen av detta: VANTAR!! ( De fick sitt vatten ändå! :) Trots brist på tinade spannar..)

Nu är jag hemma och får nog ta och krypa ner igen med en varm kopp kaffe som mitt hjärta har fixat.
Fryser som tusan, tur man inte är uppe hos mamma i den kylan!!! Mamma har ca -33 grader !!!
Tycker nästan mamma kan komma ner hit istället... Det svåra är ju då.. inga bussar, tåg funkar ju i denna kylan...
Nästan så man inte kan fatta hur det kan vara så kallt trots att solen är framme....



Nä nu orkar jag inte skriva mer...
Bara njuta av mitt varma kaffe och lyssna på fågelsången utanför..

//Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar