torsdag 10 maj 2012

Susar i säven....

Fy och usch för detta leriga regniga väder vi har... Tycker nog att moder natur lurat oss ett antal gånger denna våren..
Strålande sol och värme som är helt underbar till att nästan hagla och regna i massor...
Det jag tycker är värst är ju ändå vilket täcke sätter jag på Reddan... Helst så vill jag att han ska kunna vara utan för han blir ju snabbare av med pälsen han fäller.
Men som idag, det skulle regna natten till idag men inget på dagen.. ELLERHUR!!!
Det har ju stått som spö i backen idag och Reddan var ju helt dyngsur när jag kom ut till stallet för att lägga på honom täcket.
Först när jag såg honom blev jag lite rädd... det såg verkligen ut som han gått ner sig i gyttja.
Han var täckt med lera och lerklumpar ända upp till öronen..
Så jag började kolla runt i hagen efter ställen där han möjligen skulle kunna ta sig ner till ån, men jag hittade inga och den lilla bäcken igenom hagen tror jag inte kan ställa till det så här mycket.
Så jag antar att han lyckats med sin lerinpackning i en av de ställen i hagen där gräset är borta och kvar finns bara jord och just nu gegga...
Men nu står han och torkar inne i stallet och jag rycktade bort så mycket jag kunde och sedan la jag på fleasen så han skulle torka.
Jag bad Henrik åka inom ikväll för att kolla till honom så han äter som han ska och att han inte verkar hängig.
Henrik ringde och sa att allt var lugnt så jag antar att jag kan sova gott inatt.
Jag tog på mig att släppa ut hästarna imorgon så då hinner jag ju kolla till honom och även lägga på ett regntäcke innan han går ut vilket jag hoppas gör så att kanske inte hela han är inpackad..


Jag började med en ny medicin i förgår kväll.. Tramadol!
Jag tog den på kvällen bara för att jag skulle kunna gå och lägga mig vid eventuella biverkningar. Naturligtvis fick jag suset i huvudet och det snurrade på rätt rejält!
Så igår tog jag inte på morgonen då jag inte visste om jag skulle kunna ta mig till jobbet med tramadol i systemet...
Berättade på jobbet att jag idag skulle ta morgontabl oxå och om jag inte var på jobbet vid halv 8 så var det troligt att jag inte kom.. Tyvärr Blev detta galet då jag trots att jag sa till igår skulle ha ringt idag, lite svårt då jag låg ganska däckad i sängen och att ringa jobbet var inget som fanns i närheten av mitt susiga huvud...
Men dock blev jag ledsen och besviken på att jag missade detta samtalet som nu orsakade så mycket ståhej på jobbet...
Men som vanligt känns det som jag inte kan göra nått rätt när det gäller jobbet.....
Men detta idag tar jag på mig och jag bad om ursäkt men antar att jag ska få höra mer om det på måndag.... Man längtar ju så efter måndagen när man vet vad som väntar...

Men ikväll när jag tog Tramadolen ihop med mina andra kvällsmediciner så verkar det inte bli någon riktig bieffekt.. Så jag hoppas på att det inte blir mer än detta i biverkningar.
Men tyvärr tror jag inte att de funkar för jag känner ingen smärtlindring och det borde jag göra nu tycker jag.. Blir nog till att få andra nya tabl. av dr när jag ska dit nästa gång... och hoppas på bättre tur med dem.

Imorgon är det fredag och jag är ledig från jobbet... Jag och Hannabus ska måla med vattenfärger har hon bestämt. Sedan hoppas jag att det inte regnar hela dagen och att jag kan rida en sväng med Reddan, lite synd att det kom regn och biverkningar imellan nu när vi började komma igång. Men han har ju inte vilat jättemånga dagar... Jag red ju i måndags..

Nu ska jag se om jag orkar kolla på Big Brother.. jag har en tendens att stänga av mitt i för att jag är så trött men det positiva är ju att jag vaknar mer utsövd nu än innan jag började med mina mediciner så hjälper gör de ju på vissa områden.

// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar