onsdag 2 maj 2012

Första gången för allt!

Ikväll har jag och Reddan provat att jobba på en åker..
Han tycket nog det var bra konstigt för han var lite som en stel pinne ibörjan..
Sedan slappnade han av och gick jättefint!
 Igår stod jag och kollade på när Theres som oxå har hästen i samma stall, hon red på åkern och det såg så härligt ut när de sträckte ut sig i en snabb galopp...

Min tanke är att jag och Reddan ska träna på att kunna jobba ihop oss bra och bättre på åkern så vi oxå kan ta en liten galopp... dock mer kontrollerad där jag bestämmer hastigheten!


Jag åkte av idag.....
Men jag var upp lika fort igen!!

Hahaha... Henrik och Hanna stod och kollade när det hände, Reddan var lite stissig när vi provade lite trav..
Jag tänkte ju att han var så fin i skritten att vi kan ju prova trava oxå... men nixpix!!
Det ville inte Reddan veta av..... så lite stuttsande och en liten bock så föll jag i slow motion av honom och han stod bara och kollade..
Så det var att resa sig och gå bort till honom för att utan pall hoppa upp igen för att fortsätta på åkern en stund....


Han gick jättefint!
Men han blir lite ivrig när han ser andra hästar, det är som i hagen.... han vill helst inte bli lämnad!
Men när den andra hästen försvunnit blir han lugn igen och sakta börjar han fokusera igen!



Flugorna var väldigt på ikväll oxå...
Så så här kan man oxå göra mitt i steget!


Lyssna lyssna lyssna..... :)


Avslutade träningen i paddocken där det blev trav och skritt och en hel del mys!!


Med denna bilden avslutar jag kvällens inlägg!
Tack snälla söta älsklingen för att du höll i kameran och tog så många fina bilder!

// Lindha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar