lördag 28 april 2012

Inspiration...

Ja, det sitter jag här och funderar över.. Alla stora bloggare vart hittar de sin inspiration??
Jag kommer på ofta under dagen vad jag skulle vilja nämna här på bloggen men felet är att jag oftast inte är där min dator är.. Det äe ju ingen stor klumpig dator på något sätt men den är helt enkelt inte med mig 24 timmar om dygnet...
Som nu då.... här sitter jag på huset och filosoferar lite om allt som hänt mig och då åker datorn med mig så jag får en stund i lugn och ro där allt tar sin tid.. Visst nackdelen är ju bakdelen klart.... ja menar jag har ju märke efter toasittsen ett bra tag efter det att jag lämnat toan bakom mig...

Vart sitter du och filosoferar bäst??

Denna söta flingan hittade jag imorse...
( detta kändes skumt... prata mat...)
Men jag har en förkärlek till att hitta saker som är formade som hjärtan!


Herrejösses vad gott detta är till frukost!!! Visst jag vet att frostis är ett stort NONO för en tandsköterska men visst är det ju så att alla har vi något som är lite tabu som vi ändå tillåter oss att äta/göra...

Sedan blev det en visit till stallet där jag fixade och fejjade lite.

Naturligt vis så blev det mys i hagen med Reddan oxå.. Dock var han i den stora hagen denna bliden är inte tagen idag!
Tanken var att vi skulle ridit ut en sväng men sedan när jag var klar med allt så kände jag mig lite jäktad...
Så jag beslöt mig för att hoppa över ridningen idag, aldrig bra att börja på det när man har tidspress!
Så jag ska ta det imorgon istället!!

Nu i eftermiddas/kvällen så var jag och HEnrik med Martina och Erik på bio i Växjö för att avsluta det med mongolisk buffe på Hong Kong!!
Det bar jättetrevligt och väldigt gott!
Vi kollade på filmen Hunger Games.... Vet inte riktigt vad jag ska säga om denna filmen... den var bra men känslan var att boken troligtvis är mycket lättare att fastna i!
Men 2,20 gick snabbt så det måste ju betyda att man ändå var inne i filmen och att det hände tillräckligt för att inte den skulle bli långtråkig!!
Maten sedan var som vanligt god och med vårt sällskap kunde ju inte kvällen bli fel, jag tycker så mycket om Martina och hon är verkligen en genuint underbar person.
Och det är även hennes äkta hälft!!
Tyckte det var riktigt skoj att vi gjorde något utanför jobbet för när allt kommer omkring vill jag först vara vän med Martina sedan jobbarkompis!

När vi kom hem sedan så var det en sväng ut till stallet för att kolla till och kvällsfodra hästarna..
Så mysigt när man kommer ut för jag säger alltid hej Hästarna och den första som svarar är Reddan... nästan var gång är det han som svarar mig först och högst och längst gnägg!! <3

Nu ligger jag för övrigt i sängen äntligen och ska sova gott och drömma sött och vakna torrt och allt det där ni vet!!!!

Imorgon ska jag försöka ta lite bilder på prinsen och sedan kanske han och jag ska rida ut en skrittrunda i skogen... Vi får se vad dagen har att erbjuda!!


Godnatt säger även dessa små grannarna till Reddan!!!
Hjälp mig hålla tummarna att minstingen fortfarande är vaken imorgon....

// Lindha




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar