fredag 6 april 2012

Då var det påsk och...

En bra men händelserik vecka!

I måndags då var jag hemma för Amanda var dålig IGEN!!
Börjar bli lite av en tråkig följetång att det vandrar runt magsjuka här hemma.. Men sedan undrar jag om det är det eller något annat...

På tisdagen så började jag tidigare för det var möte med chefen..
Forts. följer på detta då jag nästa vecka ska få reda på mer hur de tänkt sig om min framtid!


I Onsdags så ringde Theres som har sina hästar ihop med min prins.
Han är LÖS!!
Snacka om att jag han tänka mååånga tankar på så kort tid.
Han seglade över staketet som den hoppmästaren han är då Theres hämtade Tina från hagen.
Det som gjorde att jag flippade var att just denna dagen så var E4 omdirigerad just utanför vårt stall, detta gjorde ju att ALL tung trafik körde just där just då!!!
Men han sprang rakt över till den stora hagen och Theres fick även hjälp med att hejda trafiken av en bilist som kom just när det hände vilket jag är så evigt tacksam för!!
Min Tdl bara kollade på mig när jag kom in och berättade vad som hänt och sedan sa hon: Men spring då!!!!
Och det är just vad jag gjorde jag rusade hals över huvud ut till bilen och åkte!!
Nästan framme så ringer Theres att hon fått tag på honom..
Nu kan man ju speckulera en massa varför han hoppade över just då.. kaos i trafiken och Tina som gick sin väg men jag vet inte för Tina har ju varit bort från hagen innan och han stannat kvar..
Hur som helst så är jag överlycklig att allt gick bra och al hjälp jag fick av de inblandade!
TACK!!


I går så var det en bra dag på jobbet oxå! Alltid lika trevligt att komma till ett jobb där man trivs och IBLAND!!! kan det se ut så här i min papperskorg! Dock är det inte några patienter som sett när jag "snabbfikat" 
på rummet!!

Sen skulle jag dratt till stallet efter jobbet och longerat Reddan lite.
MEN jag hann inte mer än stanna moppen så insåg jag att det blit inget av med något idag!
Jag stod still men hela världen snurrade runt snabbt.
Så när jag hämtade Reddan ur hagen för att träna honom att stå själv i stallet medans jag rycktar och fixar så är jag oändligt glad att ha en så underbar häst som verkligen kollar av mig hela tiden..
Jag tappade balansen flera gånger och var tvungen att luta not honom och han bara stod där och kollade in mig!!
Åkte hem och la mig och klarade inte av att lyfta huvudet förens flera timmar senare...
: (


Idag vaknade jag av att Tango tyckte att jag såg ensam ut där jag låg och sov!!
Så sakta smög han sig upp och gosade ner sig nära nära nära..

// Lindha








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar