lördag 30 juli 2011

Vart tar tiden vägen?

Jag är helt förbluffad....
Vid förra inlägget tyckte jag att dagen bara börjat och nu är den redan slut!
Ja, alltså inte helt men det finns ju inte så himla mycket mer man kan göra nu på kvällen än slappa eller sova..... :)
Hur som helst så lovade jag att jag skulle berätta närmare vad som skulle hända idag här hemma. Det som hände var att en otroligt snäll person ställde upp och hjälpte mig kolla på Henriks Mc som inte riktigt vill som vi vill!
När jag hämtade den i Malmö för några veckor sedan så sa han som sålde den att det var lite "glapp" i bromshandtaget...
Så det är nu detta som H har inriktat sig på att försöka fixa...
Till ingen nytta.... det vill bara inte och allt han gjort bara grusas. Så idag när Henrik åkte hemmifrån messade jag K som lovade att komma och kolla på det. ( kanon duktig på mek med hojjar!)
Och efter en stund visade det sig att detta var inget med bromshandtaget utan i själva verket bromsoken!!!
Så det positiva just nu är ju att vi vet vad vi ska åtgärda och det negativa är all den tid han lagt på fel ställe..... Men om säljaren säger glapp i handbroms så tycker man ju att detta ska gå att lita på men icke sanicke!!!

Efter K var klar med att kolla igenom Henrik's hoj åkte jag och hämtade hem H som varit och hjälpt en kompis med husrenovering.
Därefter har tiden bara sprungit sin väg..... det har hunnit's med en runda ut till pappa för lite fika och däckpumpning... sedan när vi kom hem var bästa svägerskan med hälft här för en kvällsfika åh.. ja just det dessa två var vi ju hos imellan oxå...

Så nu är jag ganska sleten faktiskt.... Ännu en semesterdag som bara rusat sin väg och det är bara att konstatera att nu var det en till mindre innan jobbet startar igen!!  :)

Godnatt
// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar