tisdag 26 juli 2011

Tappad sko...

Så slutade min och Reddans runda idag... Jag tänkte att jag , Amanda och Leon skulle ta sötisarna ut i skogen idag.
Reddan och även Blackan har jobbat i padocken de sista dagarna så skogen verkade vara en bra avkoppling.

Skogen är alltid skönt och Reddan brukar få lite fart på Blackan där.... Hon drar inte benen efter sig.. :)
Men Idag var Reddan lite snubblig och i början tänkte jag inte på det så mycket då han ofta snubblar innan han kommer på att han har 4 ben att lyfta...
Men Idag även att han var så himla duktig så kunde vi inte slutföra vår runda för han (vet inte hur) slet av sig ena skon när han skulle börja gå igen efter att ha väntat in Blacky.

Min hovslagare har dessutom börjat sin semester och är inte tillbax på ett tag...
Sen tycker jag att han blev super öm i hoven..... Ghhhhaaaa....
Men när vi sedan gick till sommarhagen där de ska stå nu någon dag då gick han ganska fint och dessutom tog han några galopp steg... :)
Tja... jag vet inte... jag vill verkligen inte att han ska få ont, hoppas att det blev av att skon åkte av...
Dumma steniga skogsväg.. jag svär på att han ville att jag skulle bära honom till asfalten.. Han gav mig låååååånga snyftiga blickar när han råkade trampa på en sten.... :'(
Nä, nu ska vetrinären snart komma till oss för att Blacky ska fixa tänderna och då får han kolla in Reddans ben/hovar oxå....
Nu ska jag sova för imorgon drar vi till Liseberg och gör en heldag där!!

// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar