måndag 25 juli 2011

Min älskade 4hoving!

 Det är så himla mysigt att pyssla i stallet med barnen... Visst ibland är de hyperaktiva och det är bara ett virrevarr att ha med dem...


Han var jätte mysig att rida idag. Dock vid något tillfälle tyckte han att han skulle bestämma istället. et har varit så de sista gångerna när C har ridit honom så har han velat skrämma och hotat henne att om hon gör så då gör han si..... Det har varit stegringar vid skänkel eller stuttsande och flängande med huvudet... Tja... HAn har ju inte fått namner tornadoRed av sin rtänare utan anledning kan jag lova!!!




Här på denna bilden ovan har han ett litet utbrått.... Jag vill skritta igen men han vill ha fart... Så han börjar lätta fram och det sa jag till Henrik igår att gör han det kommer jag sätta skänkeln i sidan på honom... Mycket för att se hur han reagerar på det... Nu har man ju hållt sig för att ge en skänkel när han hotar med stegra... Men jag tänkte att det får ju inte vara så så bättre jag testar och ser ifall han verkligen genomför sitt hot när jag trycker till... Inte så farligt som jag trode men han var inte riktigt lika uppstuttsig mot mig idag heller som han kan vara mot C.



Men när han väl ger sig och lyssnar på mig eller C så är han helt gudomlig att se på!
Han är verkligen en charmör ut i hovspetsarna!!


// Lindha och en busig Red!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar