söndag 1 juli 2012

Uppe med tuppen!!

Börjar bli ganska vanligt i denna familjen att jag vaknar först. Det är ju en positiv grej iof..
Jag har inte på många år kunnat sova utan att jag var gång jag vänt mig vaknat för att lägga mig på 'rätt' vis.
Om det var så att jag missade och vakna vid vändning så kunde jag vara säker på att jag skulle vakna lite senare med någon kroppsdel av domnad..

Jag fick frågan för ett tag sedan om jag inte ville veta vad det var som gjorde att jag har så ont i kroppen.
Naturligtvis skulle jag vilja det för med den vetskapen kan jag ju börja jobba på att 
slippa tabletterna .
Samtidigt är det ju så att nu när jag är av med värken så känner jag för att njuta av känslan att
vara värkfri!
Jag har varit med barnen och badat!!
Det var så himla skoj och det tyckte nog resten av familjen oxå, kan inte minnas senast jag var i en pool på ett utebad..

Dessutom kan jag rida varje dag utan att jag får ont och det är ren och skär lycka som jag känner just nu!!
Så visst vill jag veta men för just nu så njuter jag av känslan att vara morgon pigg... värkfri... och framförallt glad och positiv till livet igen!!


Igår bakade jag för att idag ska vi ha kalas för Amanda som fyllt 10 år!!
Jisses vad tiden går..
Dessutom kändes det ganska bra att baka igen, det var ett tag sedan jag sist bakade..
Men igår blev det drömrulltårta, havreflarn med chokladfyllning, vaniljhjärtan och mazariner.
Och idag ska jag gå på att baka bullarna och tårtan som är bestämd av Amanda att det ska vara en banantårta. 

Jaha.. jag lägger ut denna trots att jag låter som en mupp när jag pratar.. :)
Det var ju inte lilla lastbilen som kom och körde förbi oss heller.. Trodde nästan att jag skulle blåsa omkull!


Denna fina prinsesstårtan väckte vi Amanda med i veckan. Och det var riktigt smaskens att äta den till frukost!
Hanna och Leon höll i paketen och jag höll tårtan som Leon va och köpte kvällen innan.


Vi har även haft ett födelsedags'barn' på jobbet.
Så jag passade på att slänga ihop denna jordgubbstårtan.
Och sedan när jag kom hem var det många glada miner för jag tog med
Halvan som blev över!!
Ruggit gott med färska jordgubbar!!

Nä men nu är det kanske dax att börja på resterande bakverk.. För det kommer behövas en del städning efter mig oxå... 
Hoppas vädret håller i sig så vi kan sitta ute, alltid lättare att ha folk hemma hos oss när vi kan sitta på altanen.

Ha det gött !!

// Lindha 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar