lördag 30 juni 2012

Början på något bra!!



 Det är helt underbart detta!!
För just i denna stund så sitter jag här och myser av känslan jag får efter att ha varit ute med Reddan.
I vanliga fall skulle jag sitta och klaga över min värk i kroppen men inte nu..
Jag har ingen värk kvar i min kropp och mår kanon!
Så tack till min läkare på Läkarhuset i Ljungby som har jobbat för att hitta rätt medicin.

Jag kan nu sträcka på mig efter att ha sovit och jag sover verkligen gott på natten, vaknar utsövd innan klockan ringer.

Naturligtvis finns det biverkningar men inte något jag inte kan leva med för att slippa att ha ont!

Det är som en ny början för mig och Reddan då jag nu kan rida hur mycket och ofta jag vill utan att vara rädd för att dagarna efter blir en kronisk plåga av olika värkande kroppsdelar..
 Han är ju för söt min prins!
Han har börjat bli tetig när jag ska hoppa upp...
Ett steg åt sidan eller framåt gör han alltid nu mera men det ska jag nog bekämpa.. : )







Jag har äntligen tagit mina första galoppsteg med Reddan... Han verkar helt övertygad om att han måste ha känt fel då han väljer själv att sakta in så jag får fatta galopp igen..
Idag var vi ute i skogen och där var det mycket trav och lite galopp!!!
Herrejisses vilken adrenalin kick att galoppera igenom sogen med min prins!!
Det får mig att längta tills imorgon och nästa tur ut i skogen med honom!!

Flugor är något som han vantrivs med så det blir mycket flugmedel och ändå behöver han stanna upp och klia sig ibland... 


Vi ska öva mycket för jag och Reddan har bestämt att vi ska bli duktiga!!
Så duktiga att vi kan anmäla oss och vara med på Carina Eckerbom's sommarkurs!
Så träna träna träna är vad som gäller på vårat schema..


Nu ska jag sova men imorgon är en ny dag!! Kanske ska vakna tidigare imorgon och gå ut och promenera med Tango...

// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar