fredag 13 juli 2012

Stackars liten!!

I förgår sa Hanna till mig att hon hade ont i ett öra, det hade varat några dagar men nu blivit värre.
Så det blev inte så mycket sömn den natten och igår var min sista dag på jobbet innan semestern.
Så jag bad Amanda att hålla Hanna sällskap och om det var nått skulle de ringa mig på jobbet!
Så igår på jobbet fick jag ju ringa till vårdcentralen inne i stan för att boka in Hanna på en koll, visar sig att hon har fått hörselgångs inflammation..
Det var alltså inget fel på hennes öra i sig utan detta satt ytligare. Uppenbarligen är detta något man kan råka ut för om man badar mycket...
Och det gör ju Hanna.
Läste på nätet om hur det känns och ha denna åkomman och en beskrev det som knivar som skar rakt in i örat och att det sprängvärkte och kändes svullet...
Jag för min det får rysningar av att läsa det.
Hanna jämrar sig mycket och ibland när hon sitter och kopplar av så kan hon bara panik skrika till och det gör jätteont sen faller hon i gråt..
Alvedonen som hon får verkar inte hjälpa ett dugg!!
Så idag ringde jag till läkaren och fick då hämta ut en annan medicin även detta en form av öron droppar.
Köpte en Ipren flytande som förhoppningsvis hjälper bättre än Alvedon.
Så nu har hon legat i min famn och sovit, då passade jag på att ge henne de tre dropparna som hon nu ska ta morgon och kväll.
Efter bara en kort stund så var hon som en annan flicka.... inget klagande på sitt öra och piggnade till ganska omgående.. Så nu hoppas jag att vi får sova gott inatt och att lilla bus blir pigg och busig igen snabbt!

Ha en bra Fredag den 13!!

// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar