söndag 22 juli 2012

Vilket bra veckoslut...

Jaha... då är första veckan gåén...
Den började ju inget vidare med ågren att det var bara 4 veckor kvar tills det var dax för jobbet igen.
Men så i Onsdags när jag var i stallet så frågade Sofia som oxå har hästar i samma stall om jag inte ville följa med henne på ett "ridläger"..
Grejen var ju att det var dagen efter som det var dax att köra.. till Simlångsdalen.
Jag kände direkt att jag stelnade till för jag har inte kört så långt med en hästkärra. Men efter att ha pratat med gubben så blev det då bestämt att jag skulle köra med till kursen som var Centrerad Ridning.


Centrerad ridning går ut på att du ska hitta din balans i sadeln och att du ska styra hästen med så små hjälper som möjligt.
Man ska även tänka sig sitt bäcken som en skål med vatten och att man i varje rörelse följer hästens rörelser utan att spilla ut vatten..

Jag kan direkt säga att första dagen fick Marie Jonsson skrika sig hes på mitt namn för det var inte många rätt!!
Och när dagens träning var klar var jag det oxå.. Jag var på riktigt på väg att åka hem för Fan rent ut sakt vad illa jag verkar rida enligt henne...


Men prinsen tyckte nog det var skoj för han jobbade tappert på med mig på ryggen..

Och vi stannade ju naturligtvis för jag kände att sämre kunde det ju inte bli utan bara åt det positiva hållet.


Focus under denna kursen var ju jag och min sitts inte Reddan och hans hållning. Men naturligtvis så märkte man ju även skillnad på hans hållning när jag satt bra i sadeln.

Härliga människor var det som höll i mat och allt runt omkring kursen.
Jag och Sofia fick sova i villavagnen.




Denna trevliga BAJJAMAJJA 3096
Fick jag nöjet att prova på Fredagmorgonen när jag vaknade tidigt som vanligt.

Och av någon sjuk konstig anledning fick jag tvångstankar om vad som var i toan...
Ja... Jag vet vad du tänker och JA... jag kollade OCH JA igen jag ångrade det direkt men då var det ju försent!!!
Lite bilder från där vi var, det var ett helt underbart ställe!








Det var ett riktigt mysigt ställe och jag skulle kunna tänka mig att åka dit för någon liten tävling i framtiden.

Nöjda och ganska utmattade gav sig jag och Reddan hemåt vid 6tiden på Fredags kvällen.
Vi tyckte nog båda att det skulle bli skönt att få komma hem och vila upp oss.
Till nästa äventyr dyker upp ska jag och Reddan träna på det jag lärde mig dessa dagarna.


Och med denna bilden såå säger jag tack för titten in på min blogg och välkomna åter!

// Lindha




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar