onsdag 6 juni 2012

Funderingar...

Min första fundering rör denna dagen... Sveriges Nationaldag.. någon som vet varför den blev röd istället för att låta det vara som innan.. Då var det väl Pingsten som bestod av röd dag?
Missförstå mig rätt!
Jag tycker det är jättetrevligt att vara ledig idag!!
Tyvärr så kommer jag antagligen inte se så mycket av min bättre hälft då han ligger och sover i källaren...
OCH NEJ... det är inte jag som förvisat honom ner dit!! :)
Men där är mörkt och svalt så han kan sova till mitt på dagen för att sedan kunna åka och jobba natten på sitt jobb. Men idag då.. tja, jag fattar att det där med att ställa om sig hit och dit inte är lätt så det sista jag hörde av honom igårkväll  var: -Jag hittade muffins i frysen och det ska bli gott...
Tror iallafall att han sa nått i den stilen för uppenbarligen sover jag ganska djupt när jag väl somnat..

Ja, sen till min andra fundering.. Jag har låtit mig själv förfalla en aning. Trots att jag sover bättre och är mindre öm i kroppen så har jag gått tillbax till att äta RIKTIGT dåligt!! Kakor.. wienerbröd... läsk... Så idag tänkte jag ändra på detta igen och då blev resultatet frukosten ni ser här på bilden. :)  Mina nya mediciner verkar nästan som de funkar.. men jag vågar inte hoppas riktigt ännu, blir bara så besviken om det skulle visa sig att jag har fått stå ut med biverkningarna utan någon märkbar effekt. Men jag tänker inte ge upp!

Igår ringde S till mig på kvällen och sa att jag skulle komma ut till stallet för Reddan var halt.. Lustig känsla det blir i kroppen när man ororar sig för honom.. Jag skulle gå genom eld och vatten för den hästen!! <3
Så nu får vi då se om det lugnar sig.. Man såg det i traven men inte något särskillt i skritt. Går det inte över tills på Måndag kommer jag ta dit vetrinär som får kolla vad det kan vara. Fram till dess står prinsen i hingsthagen med begränsat utrymme för spring.. Kollar man på bilden så står Reddan på halva hagens längd och det kanske inte syns så bra men bakom Reddan så fortsätter hagen Låååångt långt långt...
Jag hoppas att det kan vara att han sträckt sig sitt ben men kan ju inte utesluta att det kan vara något annat..

Så med detta lilla inlägg önskar jag alla en trevlig Nationaldag!!

// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar