lördag 16 juni 2012

Middagen ger flachbacks..

Middagen är just färdigäten och alla verkar vara mätta och belåtna.
Specialare blev det, det är något som får mig att tänka på min pappa...
Vi bodde i Markaryd när jag växte upp och mitt i byn låg det en korvmojj..
Ibland kan jag sitta och tänka på när vi bodde i Markaryd, huset vi bodde i som pappa och min farfar byggde... Trappan upp till mitt sovrum och garaget utanför mitt fönster där man på vintern kunde ta sig upp och knacka på min ruta.. Telefonen som stod under trappen, vilket nummer det var till den och vilken färg..
Ibland tänker jag på hur saker och ting var innan man växte upp och nu ger jag mina egna barn minnen som dessa att se tillbaks på när de blir stora. Undra om de kommer att komma ihåg så många olika som jag sitter här och minns från min barndom..
Hahaha... Det finns många minnen både bra  och dåliga, men av någon anledning är det de bra minnena som ger sig till känna starkast vilket gör de mindre bra minnena lätta att ta.. ja, jag kan nästan rättfärdiga några av dem och hur min pappa reagerade.
Hur han hade sin spegel på väggen som senare jag fick, John Travolta med dam var på den. Tror bestämt att det var från en film.
Min favvo pizza var den med köttfärsås på, Bolognes.. hur han beställde den från den gråa telefonen.
Åhh... höll på att glömma han hade ett askfat på toan ovanför pappershållaren :) Det kommer jag ihåg för där kunde bli en blandning av rök och stora A!! ( om ni fattar vad jag menar ;) )
Jag älskar min pappa!! Och allt han gjort och fortfarande gör för mig! För att han alltid funnits där och alltid gjort vad han tyckt var bäst för mig!



Men nu står regnet som spö i backen och jag får nog åka och rädda min prins som nog vill komma in istället..
// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar