måndag 4 juni 2012

Skolresan till Prag.

I bilder och tankar !

Ja, här har jag vid flera tillfällen suttit och varit på väg att börja
skriva något...
Men varje gång är det något som kommit emellan..

Leon var ju iväg på klassresa till Prag.
Det tyckte jag var riktigt jobbigt då han inte är ute och ränner så mycket här hemma. Vilket gör att jag är bortskämd med att ha honom hemma och inte behöva oroa mig var han är eller vad han gör..
Hur som helst så sa jag till Leon att messa eller ringa gärna varje kväll så jag vet att allt är bra!!
Grejen var ju att de hade egentid till halv 11 på kvällarna!!! I PRAG!!
Efter två dagar utan ett livstecken från honom tar jag luren och ringer honom med gensvaret: Varför tog det sån tid innan du ringde!?
Visade sig att hans kontantkort inge gick att använda i Prag.

Men nu är han hemma och allt är mycket bättre!! Jag fick en jättefin present som han egenhändigt valt ut åt mig.



Herrejisses vad han kommer göra någon söt tjej lycklig när han år så bra på att köpa presenter redan!!

Hahaha.....
måste bara berätta vad som hände när vi var och ansökte om Leons IDpass.
Vi står där och funderar fram och tillbaks på om det ska vara pass eller nationellt ID.
Och bruttan i luckan säger att ID är helt klart bar och fungerar i Polen , Ryssland ,Tjeckien med flera...
Jag kollar på Leon och sedan på henne i luckan och tyvärr öppnar jag munnen och säger:
MEN det hjälper ju inte Leon med Intern.ID.....
Prag finns ju inte med på listan!?!?

Jag hör en lång suck som avrundas i en halvkvävd skrattatack bakom mig..
Leon väser mellan skrattet att:
Mamma då, Prag är ju inget LAND!!!

Gissa om jag skämdes och ville knappt titta på henne i luckan..

:)

// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar