torsdag 17 november 2011

Kvällens funderingar..

Denna bilden får stå för dagens stora fundering!!

Jag ska börja med att innan jag skriver mer om detta ämne berätta att jag har inga irriterade och arga känslor mest tomhet just nu.
Jag kom fram till att försöka hitta en tjej eller kille som ville hjälpa mig rida till min ögonsten.
Själv så känner jag att jag kan inte både lära mig själv och samtidigt lära Reddan det han behöver träna på.
Jag kallar mig lite småsnällt för tantridare. Men dock inte en dålig ryttare för det. Jag vill ta min tid och jag vill kunna en sak bra innan jag börjar med nästa...
Jag har inte börjat galoppera ännu, jag längtar efter detta men jag vill kunna trava och ha kontroll på det innan jag börjar med galoppen.
Nu har jag ju en prins som verkligen gillar fart och min tanke var att någon skulle hjälpa mig så han fick röra på sig mer än jag kan erbjuda.
Allt blev klart fel då jag tappade mycket efter min operation.
Och jag kände att jag var mer ibehov av en hjälpryttare än annars.
Dock var jag orolig att det kanske inte skulle funka då jag har väldigt svårt att släppa mina hästar till någon annan..
Jag vill järna vara med och om jag då ändå är där så kan jag ju lika bra sköta det själv, tanken var att jag skulle kunna släppa stallet någon dag i veckan och ändå känna en trygghet i att grudnen blir omhändertagna och ridna....

Nu har detta tyvärr inte blivigt så och efter bara några veckor så ger jag upp det här med att ha en hjälpryttare till Red.
I nuläget klarar han och jag oss själva då, jag vet att jag kan motionera honom i skritt och trav. Tyvärr får han ju då hålla till godo med detta och jag kanske ska försöka mig på att galoppera oxå.
Men detta har varit dagens funderare....

Denna bilden var bara för bra.. så jag kunde inte annat än ta med den!
Nyklippt Tango!!


Mina två ögonstenar förra hösten/vintern!
De är så härligt att de har varann.


Denna frissan vill jag ha igen.... 
Gillar verkligen!!!


//Lindha



2 kommentarer:

  1. Va söt du va på de kortet <3 Å inte att förglömma Tango va ju fin!!! men ja undrar va låg han i?? va de en gunga???

    SvaraRadera
  2. Hahaha... TAck!! Nä Tango ligger i ett av mina fotbad... Han gillade att ligga en bit från golvet för han var nyklippt... lite som en nakenhund på kroppen! :)

    SvaraRadera