tisdag 31 januari 2012

Lite gnäll blir det nu...

Ibland är det lika bra att skriva det som överskrift för då är ni som läser förvarnade.
Idag är en bra dag igentligen men under eftermiddagen och kvällen blev den sämre och sämre...
Jag har ju varit ute hos min prins idag, jag skulle åkt dit själv och Hanna bus skulle vara hemma med sina syskon...
Men ibland går det inte som planerat och så blev det idag.. Hanna ville verkligen inte vara hemma med sina syskon utan skulle å det bestämdaste följa med mig till stallet.
Och naturligtvis så får hon alltid följa med om hon verkligen vill och det ville hon idag pga att hon skulle sakna mig annars!
Men det var ju ingen höjdare för det är kallt och inget att göra för henne så det tog inte så lång tid innan krokodiltårar kommer nerrullande från hennes rosiga kinder...
Men jag hann rykta och mysa en liten stund med Reddan och även gå några varv i padocken, blev dock ingen longering och filmning av detta.. Det enda som hanns med var dessa bilderna..

Så här glad var HAnna första halvtimmen när hon fick ligga i Blackans gosiga flees täcke och spela på brossans play mobil.
Men snart var fingrarna kalla och leendet borta... :/




Min prins var lugn och fin trotts att det var länge sedan nu som han och jag var i padocken...
Men men.... 

Sen när vi kom hem så sa Amanda att hon kände sig febrig... och det är kanske inte så konstigt då Hanna bus har varit febrig och hostig innan helgen och nu är det bara lite snorigt kvar för henne och då är det nästa gummz tur...
Henrik får vara hemma imorgon med henne för jag måste jobba då vi ska få en ny tdl till jobbet och det kan bli en hel del att göra.
MEN!!!
Jag är och kommer alltid att vara mamma först så skulle det vara så att någon av mina barn vill ha sin mamma hemma när de är sjuka så är det här min lojalitet ligger!!
Men det betyder inte att jag inte älskar mitt jobb och tycker det är helt sjukt kul att entligen få jobba med det..
Har inte märkt att mina barn är sjuka så mycket eller kanske de inte är igentligen..
Visst har jag vänner vars barn oxå är sjuka i omgångar med sina syskon.

Nu ska jag sova,
// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar