lördag 28 januari 2012

Kvällens middag!

Mums vad gott det blev!!

Idag tog jag lite som jag hade hemma och det blev en fullträff som dessutom är ok att äta mycket av!!


LÄTT KYCKLINGGRYTA

ProPoints™ värde:    5
Portioner:  4
Förberedelsetid:  0 min
Tillagningstid:  0 min
Svårighetsgrad:  Lätt

Ingredienser

4 st Kycklingfilé (liten/litet)   
5 dl Milda Mat Extra 4%   
1 tsk ICA Asia Kinesisk soya   
1/3 förp Santa Maria Tex Mex Mexican Garden Taco Spicemix   
1/2 st Lök   

Instruktioner


Intruktionerna har jag inte skrivit något på då det enda jag gjorde var att steka till kycklingen som jag skivat i tunna skivor. ca ½ cm. Finhackat den röda löken och fräst ihop med kycklinen.
Krydda efter smak men jag tog 1/3 av en santa maria påse.
I med en HEL 500ml milda mat extra!! och sojan..
Låt detta puttra ihop och det blir helt underbart krämigt och med lite ingridienser helt mumsigt !!

Jag har valt att låta de uträknade pointen vara med ifall det är någon som vill veta det.
Till detta tog vi ris och en färsk sallad!!

Tid: 20 minuter ca.

Lycka till och hoppas ni gillar den lika mycket som vi gjorde här hemma!!

// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar