onsdag 2 januari 2013

Ett nytt år och nya löften.......

Är det inte bara så himla typiskt att man alltid ska lova nya saker som man ändå inte kan hålla..
Ja menar hur många löften genom åren är uttalade för att sedan bli brutna..

Jag har bara ett löfte för det nya året, jag och Reddan ska tävla i en minicup dressyr.
Detta tyckte jag var bra för allt det där med att gå ner i vikt och bli hälsosammare det är ju ändå självskrivna löften för det nya året att kunna bryta.. Men nu är de ju inte sagda så jag gör det ändå så gott jag kan utan att bli helt depp på mig själv om jag inte lyckas fullt ut.
Däremot ska jag lyckas med Reddans och min debut i dressyr. :)


Jag och Camilla var i ridhuset och mjukstartade Reddan som har stått halv stilla några veckor.
Både han och Camilla gillade detta. Reddan jobbar bra och är väldigt villig att göra rätt och det är det som gör honom så underbar att rida.
Camilla har inte ridit på ett tag och hade ett konstant leende på läpparna hela tiden.


Nyårsfirandet drog igång vid 5 hos Camilla och Jerry som fixat till det supermysigt.
Vi fick toast skagen tror jag det heter till förrätt och sedan potatisgratäng och en helt fantastisk gryta med champinjoner ich fläskfilé. Den var riktigt mumma!!


Barnen skrattade och hade det jätte trevligt det var så vi fick be dem att andas oxå ibland i allt skrattande. Men å andra sidan är det väl just så en nyårsafton ska vara glada miner och mycket skratt in i det nya året.


Tango fick oxå vara med. och det var han inte ledsen för då denna fina goldentjejen var där. Dock så tyckte hon nog att Tango var lite av en plåga då han trånade efter henne hela kvällen tom när de fick nyårsmat att äta så var hon svår att släppa tyckte han. :)



Här ser ni den UNDERBARA goda efterrätten som det bjöds på. Chokladen var väldigt mäktig men oj vad god den var med en klick vaniljglass och krossade hallon.
Den rosa cheescaken var... ja.. jag vet inte vad jag ska säga det vattnar sig i munnen bara jag tänker på den så god var den!!
Tyvärr har jag inga recept på något av all den goda maten och sötsakerna som vi fick avnjuta denna kväll så jag gör istället så här att jag skriver mitt varmaste mättaste mumsigaste TACK till Camilla och Nethan.

Nu ska jag sätta mig och kolla efter lättare dressyrövningar som jag och prinsen ska testa på lite så där på skoj nu i början.
 
Så Ett Gott Nytt År mina vänner!
// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar