måndag 7 januari 2013

Varför så svårt att göra rätt...

Ja, det är ju en fråga man kan ställa sig i många olika sammanhang..
Men det första som kommer i mitt huvud just nu är ju det här med att laga nyttig mat och fortsätta med det.
Visst jag har inte haft det så himla lätt med min värk men så här i efterhand blir jag förundrad över hur lätt det är att tycka synd om sig själv och iom det tillåta sig lite tröstmat i form av fika eller godis och i vissa fall skräpmat..

Jag var på ett möte idag där vi talade mycket om det här med att känna att man hela tiden misslyckas.. och felet med detta är att vi oftast vill lägga misslyckandet bakom oss istället för att lyfta fram det och lära oss ifrån vad som gick fel...
Så när jag idag fick berätta 1 Bra Val och något jag vill förbättra så sa jag.
1 bra val jag gjort under julen är att jag ätit en nyttig frukost i tron om att resten av dagen oxå skulle vara nyttig.
Ja, då kan ni säkert gissa vad jag ville förbättra.... Allt godis och fika jag väljer att stoppa i mig trotts den nyttiga starten på dagen.


Men det är ju just så det är.. Jag väljer.... Man har ju alltid det här valet att antingen ta kakan eller höra rösten i huvudet berätta medans vi närmar oss kakfatet, gör en U-sväng.
Ja så måste det ju vara alla har vi ju en GPS inbyggd i kroppen ja menar vi hittar ju till toan... sovrummet ja tom till Roddy´s för att fika.. Så varför kan jag inte välja att ställa in den på en U-sväng så fort jag märker att jag är på väg att ta det där smarriga nybakta winerbrödet eller den smarriga chokladen i barnens godispåse..

Tänk om man kunde ställa in GPSen så den lodsade mig rätt.. tag nästa höger och när du ser TC har du nått dit mål.



Det här härliga gänget kan sina saker.. Så jag ska nu låta dem inspirera mig till att följa min GPS istället och ta mig dit istället för till fiket. Klicka på bilden för att komma till TC´s hemsida för mer info om deras träningsprogram!!

// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar