onsdag 19 december 2012

Julens bestyr..

Tänker alltid att nästa jul ska jag börja i tid med alla olika bestyr, framför allt då julklappsinköpen...
Men som vanligt sitter jag här nu med inte en enda inköpt julklapp, hur f*n gick detta till då??
Ja ja, vi har iallafall haft en rolig vecka så här långt.
I måndags så byggde vi ihop vårat pepparkakshus, och sedan fick Amanda och Hanna dekorera det.
Det blev rätt sent så jag tror att Hanna gick lite på reservenergin mot slutet, men vad gör väl det när resultatet blev så här fint.
Amandas fina resultat, det får mina tankar att försvinna till Hans och Greta´s saga.




Detta är Hannas fina sida av huset. Mycket socker och en aning abstrakt konst. 




 Man kan ju undra vad Tango sitter och väntar på... 


Hanna fixar snö på sina fönster. Jag fick prova men efter både Hanna och Amanda var klara var deras utlåtande att mina var av den lite sämre varianten...



Vi somnade gott efter detta fina jobb. Sen igår så var det dax för att fixa granen, Henrik och barnen var ute i Bolmsö och kollade efter gran. Den är jättefint och barnen älskade att få klä den så som de ville att den skulle se ut.
Som vanligt så har man ju alltid en bild i huvudet hur man vill att den ska se ut och av någon lustig anledning så blir det aldrig riktigt så..

Idag har vi bakat pepparkakor, kan inte för mitt liv komma på varför jag gick med på detta då jag VET att det är så tråkigt att kavla... kavla... kavla...

// Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar