torsdag 9 augusti 2012

Jag är inte rädd!!

Eller jo det är jag nog...
Jag har talat med min granne om att prova RawFood
Herrejösses det är ju en hel jungel av olika måste ha... Pulver hit och dit.. Frågan är ju om jag klarar av att Ta mig igenom RawFood karusellen utan att köpa alla fastfood produkter?

Jag började morgonen med en smoothi. Det lät inte jättegott när jag läste vad som skulle vara i men ... ... ...


Ingredienser

  • 1 banan
  • 2 apelsiner
  • 1 rågad msk honung
  • 70 gram spenat
  • Vatten

Gör så här

  1. Skala och lägg alla ingredienser, förutom vattnet, i en mixer och mixa.
  2. Tillsätt sedan vatten i önskad mängd och mixa åter igen.
  3. Häll upp i ett stort glas och servera.

 Det var faktiskt jättegott och nu ska jag lägga mig och läsa lite mer om just denna formen av föda.
Som jag fattade det så kan man bara göra så att man byter ut vissa måltider till en början så att man inte tar i för mycket och tröttnar..

En smoothi  på morgonen kan ju inte vara för besvärligt innan jobbet... eller??
Detta är böckerna som jag kommer att läsa och se om jag kan övertyga mig själv att det är något bra för min kropp.

Ok, ett erkännande just nu..
Ehh.. jag läser dem samtidigt som jag stoppar i mig toblerone...
Kanske inte helt ok men det ligger ju i kylen och bara ropar på mig..

Jag skrev ju att vi måste ta det i ministeg för att jag ska orka hålla på.
Jag håller ju på även med Viktväktarna men jag vet inte riktigt om det går att alltenera dessa två.

Jag har låtit mina mediciner få mig att tycka synd om mig själv, jag är mycket positivare och jag har inte alls så mycket värk i kroppen längre..
Men jag har resonerat som så: Jag kommer ändå att gå upp i vikt av mina mediciner så jag kan lika gärna äta detta oxå..
Mina mediciner är inte bara toppen..
Jag svettas, jag vågar nästan påstå att jag svettas mer än om det varit en tuff klimakteriechock i min kropp..
Jag har även börjat gäspa nästan som att det är tvång och jag vet inte om det är pga alla gäspningar jag samlar på mig så mycket luft att jag fiser mycket och länge!!

Hahaha.....

Jaja, hur som helst så har jag nu nu nästan bestämt mig för att göra en detox med rawfood.

//Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar