onsdag 4 juni 2014

Prinsen, riddare och härliga dagar!

Lustigt egentligen..
Jag har saker att skriva om var dag och var dag tänker jag att jag ska bara..
Sedan blir det inget mer av det..
Så nu tar jag detta blogginlägg till att berätta om de dagar jag tänkt blogga om men inte fått tummen ur att göra..

Onsdags: Jag var hos en reumatolog för att äntligen få svar på varför jag är konstant trött och har konstant ont i hela kroppen.
Det tog honom 20 minuter att konstatera Fibromyalgi. Jag har alltid varit lite skepptisk till denna diagnos då jag vet att det finns så många som inte förstår den.. Så jag bad om ett annat sätt att lättare kunna berätta det för jobbet och omgivningen. Han berättade då att jag kan säga att jag har en kronisk ledvärk.
Detta känns som det är lättare att förstå kronisk värk.. Hursom så har jag en diagnos och det känns både skönt och konstigt.. Jag har ju haft denna värken så himla länge och ingen läkare har kunnat sätta fingret på vad det har varit för galet.. Jag har t o m fått höra att jag inbillar mig och känner efter för mycket...


Torsdagen: Då var det dags för en efterlängtad tur till Ullared! Dumt kanske att anta att vi skulle vara så gott som ensamma.. Fy fan vad jag avskyr mycket folk på samma ställe..
Men vi hittade lite allt möjligt till barnen och det var ju därför vi åkte dit. Ullared är verkligen roligt att vara på, men det är tröttande så gissa vem som sov hela vägen hem.. :)

 
 
Fredagen: Då var det jobb på BEST JOB EVER!! Jupp.. så är det och det är verkligen bra att jag känner så. Vissa dagar vill jag verkligen ligga kvar i sängen men jobbet får mig att komma upp.
På kvällen ville Mini sova över hos en kompis, när vi kom dit frågade de om Mini ville rida en runda i skogen på deras ena ponny. Klart tyckte jag! Så vi fixade till ponnyn och Mini hoppade upp i sina vita shorts barbacka... Hon var så himla duktig, hon travade som hon aldrig gjort annat! Stolt mamma!!
 
 
Lördagen: Vilken härlig dag det var! Jag och Mini hade bestämt date i Hässleholm. Det var där som Sveriges bästa riddare skulle utses..
 
 
Men det tog ju sin lilla tid att ta sig dit för just denna helgen så hade även hela Sveriges alla raggarbilar powermöte just i Hässleholm!!! Och vart hamnade vi om inte mitt i den söligaste smeten ever!! Raggarbilar är verkligen fina men fan vad de kör sakta.. Jag och Mini var nästan övertygade om att vi skulle missa våra riddare.. Men efter ca 45 min var vi igenom det värsta och kom äntligen fram till slottet där turneringen höll till..


 Vi köpte kolor med smakerna saffran, päron och syrligt.. Som man nästan kan gissa har vi båda börjat smaka på dem när vi tar denna bilden..

En helt fantastisk dag var det och oj oj var vi trötta när vi landade på Max för att äta lite mat innan vi körde sista biten hem.
 
Sen under dessa dagar så har jag naturligtvis myst med min Prins som förgyller mina dagar!
 

 
Nu blir det sova för min del!
Imorgon är en ny arbetsdag innan helgen tar vid!
 
// Lindha & Reddan!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar