fredag 16 maj 2014

Galopp på ängen.


Vilket fantastiskt väder vi har haft idag!
Var bara tvungen att be sonen att ta lite bilder på mig och Red.
Det tog lite övertygning och lovord om att det inte skulle ta så lång tid.


Så här såg vi ut i början.. Han ville gärna ställa sig på bakbenen och konstra med mig.. Och jag var ganska spänd kände jag, nästan som om jag förväntade mig att han skulle göra nått..
 Men eftersom jag har en fantastisk lärare så tänkte jag till lite på vad hon lärt mig när han vill busa..

Andas med magen , sitt ner i sadeln...
och vips så kände jag mig trygg!
 


Jag får träna på att titta upp mer.. :)
Många av bilderna koncentrerar jag mig på att kolla hur han jobbar med framben och huvudhållningen..
Jag vet att detta bara är en ful ovana jag har, har märkt att när jag är ute och promenerar så kollar jag mycket neråt även då.




 När Red väl kom på att det var galopp vi skulle prova på ängen tyckte han att det blev jätteskoj.
 

 I.o.m att det var första gången vi galopperade där så valde jag att ha min rid väst. Tyvärr ligger den mot sadeln baktill vilket gör att jag blir något framåtlutad..
Men efter en del avåkningar från hästar så har jag lovat familjen att den alltid är på.

 Men jag hoppas att jag vid något tillfälle kommer få möjlighet att införskaffa en lite bättre väst.



Nu börjar jag bli seg i huvudet, jobbat fram till 12 för att sedan komma hem och sova en stund. Är så himla skönt att kunna sova på Fredagseftermiddagen.
Sedan var det dags för att kolla match mellan Lagan-Ljungby i fotboll. Det är verkligen otroligt att se hur duktiga tjejerna är, får ju tänka på att de går ju inte mer än i mellanstadiet.
Vilka fantastiska framtidshopp vi har! Även jag som inte kan något om fotboll stod och höll andan ibland och jublade när det blev mål för Lagans goa tjejer!
Matchen var riktigt bra och den slutade 1-1. :)
 
Det är efter detta som jag åkte ut till stallet och dessa fina bilder togs av min son!
 
Ha en bra kväll!
// Lindha & Red. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar